søndag den 29. september 2013

Mini pizza med skinke og ost

Kvalmen er endelig væk, trætheden er ikke længere fuldstændig ovelvelmende og det at komme op på cyklen er ikke længere ved at tage livet af mig - Velkommen 2. del af graviditeten, du har været længe ventet..!  

Vi har været ved første jordemoder kontrol og fået en utrolig sød kvinde - en der endda sagde at jeg skulle spise alt jeg kunne komme i nærheden af. Yes I like you.
Jeg blev dog lidt skræmt da hun informerede om at jeg helst skulle helt op på de 15 kg i løbet af graviditeten. Det vil sige små 74,5 kg, hvilket kun er små 11 kg mere end jeg vejer nu. Selvom min appetit er enorm, syntes jeg godt nok der er langt op. 

Den fornyede, eller blot småt tilbagevendende energi, har dog gjort at jeg kunne bage lidt igen. Maven bestemte sig for Pizza og for pokker de er gode. Opskriften er fra bladet hendes verden og giver 10 små fine pizzaer. Jeg bagte dem i dag, der er 2 tilbage, hvoraf kæresten kun har fået 2. Altså er de i den grad godkendte af både baby, hormoner og gravid kvinde. De skal helt sikkert bages igen, dog i dobbelt portion så nogle faktisk overlever til næste dag. 


Opskriften er:

Mini Pizza 10 stk.

25 g. gær
3 dl lunkent vand
1 spsk. olie
1 tsk. salt
1 dl durummel
2 dl fuldkornsmel
250 g. hvedemel

1 pakke skinke
1 lille tomatpurre + lidt tomatketchup
pizzaost
oregano

  • Først røres gæren ud i det lunkne vand, hvorefter olie blandes i. 
  • De forskellige typer mel blandes sammen med salt og det hele sies i. Dejen skal æltes godt og det tager tid før den er helt god.
  • Dejen sættes til hævning i ca 1. time.
  • 10 klumper skæres ud og laves til små pizzaer på bagepladen.
  • Tænd ovnen på 225 grader alm. ovn.
  • Bland nu tomatpurre og ketchup sådan du kan lide konsistensen og smør den på pizzaerne.
  • Hæl skinke og ost over og drys til sidst med oregano.
  • Pizzaerne bages nu i ca 18 min alt efter størrelsen.
  • Spis!

1 kommentar: